Muži, kteří si přejí superauta, si tím skutečně něco kompenzují, prokázala studie

Nelichotivou a stereotypní pověst majitelů a fanoušků drahých, rychlých a v důsledku neekologických aut se zaměřilo několik vědců. Sportovní, rychlá a křiklavá auta skutečně bývají kompenzací velikosti přirození.

Vědecký tým psychologů, který se na superauta zaměřil, zkoumal především onu slavnou poučku, že si drahým automobilem muži kompenzují velikost penisu. A právě na tuhle spojitost se snažili badatelé přijít. A trochu očekávatelným výsledkem byla souhra čísel. O hotové studii informoval server IFL Science.

Tým vedený profesorem Danielem C. Richardsonem z oddělení experimentální psychologie z University College London zkoumal vzorek 200 mužů ve věku od 18 do 74 let.

Aby výsledné hodnoty nebyly zkresleny, respondenti vyplňovali dotazník v domnění, že pomáhají s výzkumem o nákupech a marketingu. Stejně tak si vybírali, co z luxusních výrobků by si přáli a jak moc. Velmi často si vybírali také z fotografií luxusních aut.

V dalším kole experimentu pak porovnávali pravdivost náhodných tvrzení a dokazovali tak svou snahu si pamatovat informace. Dostávali od vědců ke srovnání různé věty, mnohdy abstraktní, a měli je po nějaké době označit jako pravdivé či nepravdivé. A jak do toho všeho spadá velikost penisu?

Ve snaze manipulovat se sebevědomím účastníků bylo některým ze skupiny v rámci pravdivosti tvrzení oznámeno, že průměrná velikost ztopořeného penisu je 18 centimetrů, zatímco ostatním bylo řečeno, že je to 10 centimetrů. Skutečný průměr je někde uprostřed.

Trocha pravdy na starém přísloví

Záměr byl takový, že muži, kterým bylo řečeno, že průměrná velikost je mnohem větší než ve skutečnosti je, budou následně věřit, že jejich vlastní penis je podprůměrný. A že opačně se budou cítit ti, kterým bylo řečeno, že průměr je menší, než ve skutečnosti je.

Když tým spočítal výsledky, zjistil, že muži, kteří byli přesvědčeni, že jejich penisy podprůměrné, častěji hodnotili sportovní auta jako velmi žádoucí. Projevil se také vliv věku, přičemž tento trend byl mnohem výraznější u mužů starších 30 let.

Vzhledem k tomu, že práce ještě nebyla recenzována, je pravděpodobně příliš brzy na vyvozování nějakých pevných závěrů. Jak však autoři v článku poznamenávají, práce poskytuje lákavý důkaz, že na starém přísloví by mohlo být něco pravdy.

„Možná, že v mužské hlavě je zkrátka něco specifického, co spojuje faktor penisu a auta. Tuto hypotézu podporují údaje v naší práci a vysvětlovala by existenci falického stereotypu o autech v každodenních vtipech, reklamách i v akademickém diskurzu. Průmysl luxusních automobilů možná není ochoten tuto souvislost uznat, ale naše výsledky mu poskytují určitou podporu,“ vysvětlovali v závěru své studie vědci.

Foto: Unsplash