
Woltair zamířil do insolvence, o zákazníky se postarají jiné firmy
Společnost žádost o insolvenční řízení oznámila v prohlášení svým akcionářům, zákazníky přebírá FleetCom a o zbytek se postará Asociace pro využití tepelných čerpadel.

Kristýna Čermáková
2. 8. 2025
Společnost Woltair neustála pokus o konsolidaci a žádá o zahájení insolvenčního řízení, a to i přes to, že se pokusila o minimalizaci nákladů. „Získali jsme možnost předat otevřené zakázky na společnost FleetCom, která provozuje Dům kotlů, abychom splnili závazky našim zákazníkům. Také jsme opustili trh Polska a Německa, protože nebyly profitabilní. Pokračovali jsme v dalším extrémním snižování provozních nákladů,“ uvedla pro Hospodářské noviny šéfka firmy Karina Přibylová.
To ale nestačilo a společnost 31. července požádala o zahájení insolvenčního řízení. Trh s tepelnými čerpadly obecně po velkém boomu v při energetické krizi stagnuje, udržet zisk se firmě delší dobu nedařilo, stejně jako splácet závazky některým dodavatelům. V roce 2023 firma vykázala obrat přes jednu miliardu korun a ztrátu 375 milionů korun.
Společnost Woltair již v minulosti při konsolidaci převedla rozpracované zakázky pod společnost FleetCom, zákazníci se proto mohou obracet i tam. O zbylé klienty se postarají i jiné firmy, v čele s Asociací pro využití tepelných čerpadel.
„Mezi dodavatele společnosti Woltair se v minulosti řadila celá řada firem včetně členských společností AVTČ. V případě potřeby servisu či reklamace tepelného čerpadla je proto nejlepší cestou se nyní namísto dodavatele obrátit přímo na výrobce,“ uvádí Asociace v tiskové zprávě. Asociace plánuje fungovat i jako prostředník mezi klientem a výrobní nebo jinak náhradní firmou, pokud zákazník neví, na koho se obrátit.
„Věříme, že pád jedné společnosti nevypovídá o důvěryhodnosti segmentu, ve kterém je Česká republika jinak dlouhodobě evropsky i globálně velmi silná a úspěšná. Jsme proto spolu s našimi členy připraveni udělat maximum proto, abychom zajistili zákazníkům využívající tepelné čerpadlo náležitý komfort a jistotu, kterou si zaslouží,“ komentují zástupci z Asociace.
Některé firmy se již k nabídce servisu a zákaznické péče bezprizorním klientům přihlásily, další se nejspíše podle informací AVTČ dohlásí, stejná situace by měla nastat i v případě nainstalovaných fotovoltaických elektráren. Podobná situace nastala v červenci i se společností S-Power, po které přebírá klienty společnost SEFY.
Úvodní foto: TZ Woltair