
Klienty krachujícího S-Power přebírá společnost SEFY, zaručí se i za servis
Bát se podle jednatelů společnosti nemusí ani ti klienti, kteří teprve zaplatili své zálohy. Sesterská společnost převezme i nově zahájené instalace.

Kristýna Čermáková
23. 7. 2025
Fotovoltaický sektor je navzdory právě probíhající letní sezóně neklidný. Mezi poslední velké zprávy patřil odchod společnosti S-Power Energies do insolvenčního řízení. Její klienty nyní přebírá společnost SEFY, která se chlubí dobrým hodnocením na recenzním portálu Refsite. V tiskové zprávě se snaží klienty společnosti S-Power uklidnit s tím, že všechny rozpracované zakázky hodlá dokončit.
Podle zástupců společnosti SEFY je převzetí klientů dobrou zprávou i pro ty zákazníky, kteří mají teprve zaplacenou zálohu. O své peníze by neměli přijít. Dohoda mezi S-Power a SEFY zajistí i dokončení instalace zatím jen přislíbených elektráren „v co nejrychlejším možném termínu, v perfektní kvalitě a se srovnatelnými finančními podmínkami“ (z výsledné ceny bude těmto klientům poskytnuta sleva ve výši již uhrazené zálohy).
„S-Power má za sebou tisíce realizací a jejich majitelé budou v budoucnu potřebovat servis – ať už jde o pravidelné revize, opravy nebo reklamace. Veškeré tyto servisní aktivity přebírá naše sesterská společnost FVE Podpora, s. r. o., která již v posledních měsících zajišťovala pro klienty S-Power technickou podporu,“ vysvětlují jednatelé společnosti SEFY Josef Zíka a Miroslav Mikeš.
Společnost FVE Podpora se již stará nejen o klienty zkrachovalé S-Power, ale i o zákazníky jiných společností, které se ocitly v podobné situaci. Těch bude ale nejspíš ještě přibývat.
Zájem o domácí fotovoltaiky po boomu z roku 2022 a 2023 pomalu klesá, jak ukazují i výsledky Solární asociace. To se odráží i na pomalu zvyšujícím se počtu krachujících firem z oboru. „Objevují se první velcí hráči na trhu, kteří se dostávají do problémů, fenomén velkých krachů ve fotovoltaice ale nečekáme, firmy se zkrátka musí přeorientovat na větší zdroje než na domácí fotovoltaiky,“ komentuje Jan Krčmář, výkonný ředitel Solární asociace.
Některé společnosti se snažily růst příliš rychle, najímaly desítky nových zaměstnanců a zavazovaly se k termínům, které nebyly schopny dodržet, a to ani po stránce kapacit, ani financí. S tím, jak ceny technologií klesají a poptávka se stabilizuje, začíná být pro firmy těžší udržet si ziskovost a vyrovnat se s dřívějšími závazky.
Je proto třeba dbát na výběr správné a spolehlivé firmy, která se finančním problémům dokázala vyvarovat. Dobrou cestou může být například pečlivé pročítání recenzí a sledování, zda se firma nedostala do obtíží s plněním zakázek. S tím pomáhá například portál Refsite, který vytváří seznam nespolehlivých firem. „Na seznamu se aktuálně nachází 594 firem, z toho 272 firem je momentálně v insolvenci a 162 firem je evidováno jako nespolehlivý plátce DPH,“ uvádí společnost Refsite.
Kolaps firmy nemusí znamenat jen nedokončenou instalaci, ale i ztrátu přístupu k záručnímu a pozáručnímu servisu. Zákazníci by tak před podpisem smlouvy měli prověřit nejen reference a délku působení firmy na trhu, ale i její finanční zázemí a skutečné kapacity.
Úvodní foto: Unsplash