Elektromobilita je budoucnost. Herec Ondřej Vetchý je tváří kampaně za čistou dopravu

Škoda auto vyvěsila na své sociální sítě osvětové video o elektroautech s Ondřejem Vetchým. V pětiminutovém skeči vysvětluje výhody elektroaut a představuje zelené projekty Škodovky.

„Naše civilizace je zodpovědná za současný stav planety země. Jedním z velmi diskutovaných témat je dnes samozřejmě i autodoprava a její podíl na této situaci. Lidstvu se nabízí hned několik možností, jak naší planetě ulevit. A elektromobilita je jednou z nich,“ začíná herec svou prezentaci. Elektromobilitu vnímá jako záblesk budoucnosti a pokračuje vysvětlováním, pro koho jsou auta vhodná.

Nový pětiminutový skeč od Škodovky zodpovídá často diskutovaná témata, jako je životnost baterií, možnost nabíjení před domem, v práci i během cestování. Snaží se cílit na časté dezinformace, které kolem elektroaut figurují a vyvrací je fakty. Třeba o dostupnosti nabíjecích stanic a jejich budování.

„V současnosti u nás existuje už přes 3500 veřejných dobíjecích bodů, kde si můžete své auto nabít. A do roku 2025 by jich mělo být 11 tisíc což je jen pro vaši představu skoro o 7 tisíc víc, než kolik je v Česku v současné době benzínových stanic,“ vysvětluje Vetchý.

A také prezentuje záruční projekt Škody, která zájemci poskytne osmiletou garanci na baterii, případně garanci do 160 tisíc najetých kilometrů. V případě poškození pak stačí vyměnit jen konkrétní modul místo celé součástky. Na případné doplňující, mnohdy neadekvátně rýpavé komentáře pod videem, reagují marketéři Škodovky vysvětlováním a doplňováním faktů.

Video, které cílí na společenskou odpovědnost, navzdory určité „neodbornosti“ Ondřeje Vetchého jako moderní marketingový tah částečně zabralo. Ani ne 24 hodin po vypuštění má 150 tisíc shlédnutí. Herecké ikony zjevně prostě fungují.

Závěr videa znovu apeluje na snižování emisí a chlubí se recyklací již nepoužitelných baterek, případně jejich využití jako náhradních zdrojů energie či na stavbu nových nabíjecích stanic. Ačkoliv společnost přiznává, že od výroby aut s částečně či plně fosilním palivem zatím neustupuje, nebude to trvat věčně. Je podle ní čas na změnu.

Spočítejte si úsporu a získejte střešní elektrárnu do několika týdnů

„Do roku 2026 se navíc nabídka rozšíří o další tři elektrické modely Škoda a některé z nich budou i cenově dostupnější. Bezprostřední budoucnost mobility je zkrátka elektrická. Je zapotřebí tuto skutečnost přijmout,“ říká herec.

V komentářích pod videem i na sociálních sítích pak občas někdo volá po návratu elektrických Citigo. Tři plánované modely Škody ovšem budou v řadách Enyaqu. Zdá se, že automobilka zanevřela na malá autíčka a veškeré své investice tak upírá do robustních ale oblíbených elektrických SUV.

Text: Kristýna Čermáková

Foto: Škoda Auto