Moderní firmy

Advertoriál

Zkušenosti s elektromobilem Hyundai Kona Electric 64 kW: Rychlý pohyb směrem k udržitelnosti

Elektromobily se stávají stále populárnější volbou mezi motoristickými nadšenci a tím pádem i běžnými řidiči. Jedním z předních hráčů v této oblasti je Hyundai Kona Electric s 64 kW baterií, který nabízí špičkový výkon a dlouhý dojezd.

V tomto článku se zaměřím na konkrétní model z roku 2019, se kterým jsem již ujel více než 100 000 km.

Specifikace vozu:

Model: Hyundai Kona Electric 64 kW

Rok výroby: 2019

Najeto: 102 000 km

Výměna baterie:

V rámci svolávací akce byla baterie vyměněna ve 30 tisících ujetých kilometrů.

Nová baterie má aktuálně najeto 72 000 km a stále ukazuje 100% kondici.

Spotřeba a výkon:

Průměrná spotřeba: 14 kW/100 km

Letní spotřeba: 11 kW na okresní silnici, 16 kW na dálnici/100 km

Zimní spotřeba: 16 kW na okresní silnici, 18-20 kW na dálnici při rychlosti 130 km/h

Výkon: 150 kW

Nabíjení:

Doma nabíjeno 5,5 kW nabíječkou.

Při delších cestách využívá až 70 kW rychlonabíjení.

Solární panely poskytují energii v létě.

Uživatelská zkušenost:

Auto nemělo žádné problémy.

Uživatelsky velmi příjemné.

Výkon považuji za dostatečný.

Když jsem se rozhodl pro elektromobil, byly obavy ohledně trvanlivosti baterie na prvním místě. Můj Kona Electric však dokazuje, že s pečlivým nabíjením v rozmezí 20-80% není tento aspekt tak hrozivý, jak se někdy zdá. Baterie byla vyměněna ve 30 tisících kilometrech (z důvodu svolávací akce u prvních generací automobilu z obavy o bezpečnost baterie). Nová baterie ukazuje 100% kondici i po dalších 72 000 ujetých kilometrech. To jasně potvrzuje, že s optimálním používáním lze dosáhnout dlouhé životnosti baterie.

Dalším aspektem při uvažování o výběru elektromobilu byl dojezd. Při uvedené spotřebě je reálný dojezd 400-500 km v létě a 300-400 km v zimě, což je naprosto dostatečné i pro delší cesty. Nutno říci, že jsem také nikdy neměl obavu zda dojedu ani při delších cestách. Dobíjecích míst přibývá a pokud člověk trochu plánuje, není to velká překážka v užívání .

Výrazně nízké náklady na servis jsou dalším pozitivním aspektem mojí elektromobilové zkušenosti. Pravidelné servisní prohlídky, u kterých byl měněn pylový filtr a brzdová kapalina, je vše, co bylo provedeno. I po 102 000 km jsou na autě původní brzdy.

Neméně důležité jsou i nízké náklady na provoz spojené s elektrickým pohonem. Navzdory současným vysokým cenám elektrické energie je elektromobil stále považován za velmi úspornou alternativu. Přispívání k této úspoře je i využívání solárních panelů, což umožňuje čerpat energii ze slunce a snižovat tak celkové náklady na provoz vozidla.

Celkově tedy zkušenosti s elektromobilem Hyundai Kona Electric 64 kW naznačují, že elektromobily nejsou pouze technologickou výstřelkou, ale realitou pro každodenní používání. Mé zkušenosti hovoří pro používání tohoto druhu pohonu velmi pozitivně. S postupujícím vývojem a zdokonalováním technologií můžeme očekávat, že role elektromobilů v našem každodenním životě bude stále rostoucí, přičemž nízké náklady na provoz a ekologické výhody budou hrát klíčovou roli v jejich přijetí.



Autor: Ondřej Toman

Chiropraxe-MUDr. Toman s.r.o.

Masarykova 485

27711 Neratovice

Ilustrační foto: Hyundai