Panenky Barbie nebo autíčko od Hot Wheels provázejí dětstvím většinu dětí. Některé hračky přežijí generace a potěší i jejich děti, ale větší část z nich skončí na skládkách, kde už nikomu radost neudělají. S tím se snaží bojovat americký výrobce hraček společnost Mattel, která představila recyklační program Mattel PlayBack pro použité hračky.

Recyklační program je zatím zpřístupněn pro hračky značky Barbie, Matchbox a MEGA. Je možné je poslat poštou zpět do Mattela s poštovním štítkem, který si zájemce vyplní zdarma přímo na stránkách výrobce a přijde mu do e-mailu. Potom už stačí hračky zabalit a dojít s nimi na poštu. Recyklační program je momentálně přístupný pro americké a kanadské zákazníky a Mattel jej bude rozšiřovat také do Francie, Německa a Velké Británie, kde bude fungovat díky partnerské recyklační síti.

Ze starých hraček vyrobí Mattel nové

„Hračky od Mattela jsou vytvořeny k tomu, aby vydržely a dědily se z generace na generaci. Klíčovou částí našeho výrobního procesu je zaměření na inovace. Nalézání udržitelných řešení je jedním z hlavních způsobů, jak se o ně snažíme. Recyklační program Mattel PlayBack je skvělým příkladem toho, jak se snažíme přeměnit materiály z hraček, které již odžily svůj život, na materiál pro výrobu nových hraček,“ vysvětlil v tiskové zprávě prezident a CEO společnosti Mattel Richard Dickson.

Poté, co firma krabici s použitými hračkami obdrží, roztřídí je podle použitých materiálů, které následně zpracuje znovu tak, aby je bylo možné použít pro výrobu nových hraček. Mattel také slibuje, že do recyklačního programu přidá v budoucnu i další značky. Mattel patří k největším světovým výrobcům hraček pro děti i dospívající a ve svém produktovém portfoliu má více než 200 značek. Pod křídla Mattela patří například Hasbro, Fisher-Price nebo Uno.

Kostičky z cukrové třtiny nebo recyklovaná Tesla

„V Mattelu jsme se zavázali k řízení environmentálního dopadu našich produktů. Recyklační program tak pomáhá rodičům a pečovatelům dosáhnout toho, aby hračky zůstaly ve hře a neskončily na skládkách. A my se postaráme, aby byly využity jako recyklovaný materiál pro výrobu nových hraček. Je to jeden z důležitých kroků, které podnikáme jako reakci na globální výzvu v redukci odpadu,“ řekla Pamela Gill-Alabaster, ředitelka pro globální udržitelnost v Mattelu. Recyklační program je přitom součástí udržitelné strategie společnosti Mattel, jejímž cílem je vyrábět hračky v duchu cirkulární ekonomiky a učit děti o důležitosti ochrany životního prostředí.

Globální výrobce hraček se totiž chce stát do roku 2030 hračkářskou společností, která bude vyrábět a balit hračky pouze do 100% recyklovatelných, recyklovaných nebo biologicky rozložitelných materiálů. A recyklační program není jedinou aktivitou Mattela v této oblasti. Výrobce v minulém roce uvedl na trh kostky značek Fisher-Price nebo Mega Bloks pro nejmenší vyrobené z přírodního materiálu na bázi cukrové třtiny. V příštím roce zase značka autíček Matchbox začne prodávat model Tesla Roadster vyrobený z 99 % recyklovaných materiálů. Jak Mattel uvádí na oficiálním webu recyklačního programu: „Navrhujeme hračky tak, aby byly milovány, opečovávány a předávány z generace na generaci. A snažíme se je vyrábět z materiálů, které mohou ožít v nových hračkách novými způsoby.“

Autorka: Kristýna Vobecká

FOTO: Pixabay (ilustrační foto)