Recept proti plastovému odpadu: vinylové desky z brček

Recept proti plastovému odpadu: vinylové desky z brček

30. října 2019

Znáte to, je páteční večer, párty se slibně rozjíždí a vy si s drinkem v ruce užíváte hudbu, kterou pouští DJ z vinylů. Jenže ve vašem pití plave plastové brčko, a to vám dělá vrásky, protože byste neradi, aby skončilo v oceánu nebo pohozené někde u cesty na skládku. Výrobce světově oblíbených bílých rumů firma Bacardi přišla s řešením, z plastových brček vyrobí limitovanou edici vinylových desek. A párty může pokračovat dál.

Bacardi dlouhodobě spolupracuje s neziskovou organizací Lonely Whale, která svou činnost zaměřuje na boj proti zamoření oceánů nejen plastovým odpadem a vinylová iniciativa je pod názvem Do What Moves You součástí dlouhodobé kampaně #TheFutureDoesntSuck, jejímž cílem je do roku 2020 snížit spotřebu plastových brček o jednu miliardu kusů. „Každý rok se do oceánu dostane více než osm milionů tun plastového odpadu. To je skutečnost, se kterou si většina z nás neví rady. Ale když spojíme vědu s hudbou a špetkou zábavy, tak dosáhneme zázraků a inspirujeme lidi k tomu, aby se zapojili a zajistili, aby #TheFutureDoesntSuck,“ řekl ke kampani Dune Ives, výkonný ředitel organizace Lonely Whale. A dodal "Bacardi je pro nás ideálním partnerem, abychom mohli společně vést kulturní revoluci a velmi si vážíme toho, že můžeme spolupracovat na odstranění plastových brček ze životního prostředí“.

Make It Hot bez plastů

Sběr plastových brček proběhne od 11. listopadu v 55 smluvených barech v USA, kde budou k dispozici nádoby na použitá brčka, kam je budou moci návštěvníci barů rovnou vhazovat. Z těchto brček potom Bacardi vyrobí barevné vinyly s letním hitem “Make It Hot” od dua Major Lazer & Anitta, který firma letos oficiálně podpořila. Desky budou k dostání na tzv. Giving Tuesday 3. prosince na oficiálních stránce LonelyWhale.com a výtěžek z prodeje těchto desek bude určen podporu aktivit neziskové organizace. 

Oficiální představení vinylové kampaně se uskutečnilo na hudebním festivalu Life Is Beautiful ke konci září v Las Vegas. Návštěvníci festivalu měli možnost navštívit speciální místnost věnovanou kampani v legendárním hotelu Art Motel, kde se měli cítit jako ryby v oceánu zamořeném plasty. Současně byl k dispozici závazek, jehož podepsání se veřejnost zavázala k omezení používání plastových brček.    

Jak pít drink z rumu bez brčka? Bacardi poradí

Firma Bacardi se jako jeden z největších výrobců oblíbeného bílého rumu dlouhodobě aktivně zapojuje do kampaní pro omezení jednorázových plastových brček, které doposud byly neodmyslitelnou součástí většiny alkoholických drinků. Například již v roce 2016 uvedla společnost první kampaň proti brčkům #NoStraws, jejímž cílem bylo nahradit právě plastová brčka v Bacardi koktejlech. Vedení Bacardi se také v minulém roce zavázalo k revizi svého globálního dodavatelského řetězce s cílem odstranit nerecyklovatelné jednorázové plasty. 

"Každý den doslova armáda lidí navštěvuje bary a restaurace po celém světě. Chceme proto tuto kampaň sdílet s našimi partnery, lidmi pracujícími v první linii a s těmi, kteří chtějí, abych jejich hlas pro omezení jednorázových plastů byl slyšet,“ uvedl ke spolupráci s neziskovou organizací Lonely Whale John Burke, ředitel globálního marketingu pro Bacardi. Výrobce rumů tak omezil používání plastových brček na všech sponzorských a hudebních akcích a ve Velké Británii objíždí hudební festivaly Bacardi Rum Truck pouze s biologicky rozložitelnými kelímky místo původních plastových. Současně firma vzdělává v sídle na Bermudách své dodavatele v alternativních možnostech pro nahrazení plastových brček a jejím cílem je hlavně upozorňovat veřejnost na problematiku jednorázových plastů a jejich dopadů na životní prostředí.

Zdroje: Bacardi, PRnewswire.com, Fastcompany.com, LonelyWhale.com