Volba rozumu a pohodlí: nové volvo umí jezdit i na elektřinu

Volba rozumu a pohodlí: nové volvo umí jezdit i na elektřinu

05. února 2020

Pokud hledáte mix elegance, pohodlné a zejména bezpečné jízdy, je druhá generace Volvo V60 jistou volbou. Od loňského roku lze navíc zvolit také variantu s poměrně slušným dojezdem na baterii.

Od prvního usednutí za volant zaujme nové volvo elegantním pohodlím kombinovaným s promyšlenou bezpečností. Například samotný výhled z vozu: i přes poměrně silné přední sloupky vám v zorném poli nebrání žádné podstatné mrtvé body. Samozřejmostí jsou pak přední a zadní parkovací senzory. Zadní kamera a 360 stupňový kamerový systém jsou pak součástí volitelné výbavy. Dobrou viditelnost v noci zajistí vysoce intenzivní LED světlomety. K pohodlí se pak přidává snadné řízení a mimořádně pohodlná sedadla. 

Nová generace V60 také lehce narostla. Délka je téměř 4,8 m, šířka pak 1,9 m. Právě na šířku je druhá generace “šedesátky” větší o celých 10 centimetrů, což je znát. Nový model je tak vlastně svou velikostí někde mezi předchozí “vé šedesátkou” a “vé sedmdesátkou”. Nabízí tak více místa celé posádce vozu, což bezesporu ocení rodiny s dětmi. Tradičně nechybí ani verze cross country (kterou mohla redakce Obnovitelně.cz otestovat). Ta přidává světlou výšku oproti základní verzi 60 mm. Kufr pak nabízí místo pro 529 litrů nákladu. 

Z přístrojové desky zmizela “kalkulačka”, která zdobila předchozí generaci. Nyní se systém ovládá přes dotykovou obrazovku. Pokud přecházíte ze starších modelů volvo, budete si muset chvíli zvykat, kde nalézt konkrétní nabídku. Moderní řešení však vyváží opět řada výhod od možnosti využít Apple Carplay či Android Auto po zvukové ovládání. Ve výsledku se systém řídí jednoduchým rozdělením: tah prstem doleva ukazuje ovládací prvky pro řízení, doprava pak multimediální aplikace a další nainstalované funkce. Tah shora pak ukazuje funkce pro nastavení vozidla. Reakce na pokyny je poměrně rychlá. Od roku 2019 dává volvo do vozů rychlejší procesor, takže si změnu můžete porovnat například při vyzkoušení s prvními V90. 

Jízdní vlastnosti V60 se dají shrnout do jednoduchého: řídit bez námahy a přitom s přirozenou jistotou. Na dlouhých dálničních úsecích pak pomůže dobře zvládnutá (téměř) samostatná jízda v kombinaci s adaptivním tempomatem. Najdete ji opět ve vyšších verzích. Můžete zkoušet různé jízdní režimy: základní comfort, úsporný eko nebo svižný dynamic. Po úvodním otestovaní nejspíše zůstanete prostě u základního komfortu. V60 není vůz na závodění. Jeho smyslem je dostat vás z místa A do místa B, bezpečně, pohodně. 

S (téměř) čistou stopou 

Volvo V60 zatím není v nabídce v čistě elektrické variantě. Můžete však vybrat plug-in hybridní model s motorem T8. Podle vyjádření automobilky mysleli konstruktéři na to, že toto volvo bude jezdit také na baterii již při samotném návrhu. Umístili ji proto do středu, aby nepřetěžovala některou z částí vozu. Poučili se tak z předchozí generace, ve které měla V60 baterie pod podlahou kufru a navíc elektřina doplňovala dieselový motor. 

Baterie má kapacitu 11,6 kWh a automobilka udáví dojezd na jedno nabití až 59 kilometrů jízdy. Bez problémů vám tak bude elektřinou poháněná cesta stačit na běžné dojezdy na nákupy nebo do práce. Elektromotor má výkon 65 kW, což je dostatečná síla pro utáhnutí kombíku střední velikosti. Běžná 16A zásuvky dobije auto za tři hodiny. Hybridní modely jsou vlastně také čtyřkolkami. Elektrický motor pohání kola zadní, benzínový přední. V menu pak lze nastavit, aby pohony fungovaly jako pevná čtyřkolka. 

Elektrická část pohonu V60 dává verzi T8 Twin Engine nízké emise 48 CO2 g/km (pro srovnání klasická V60 má emise CO2 119 g/km a verze cross country 135 g/km) a samozřejmě snižuje také náklady na cestování. Výhodou nízkých emisí je pak možnost vjezdu do měst s nízkoemisními zónami, které se začínají prosazovat v některých evropských městech a uvažuje o nich také například Praha. 

Ještě více na ekologii provozu myslí hybridní verze T6 Twin Engine, kterou pohání benzínový motor s 186 kW a elektrický s 65 kW. Také je o 75 000 Kč levnější. 

Aby Volvo podpořilo zájemce o čistou jízdu, přišlo s nabídnou jednoho roku elektřiny zdarma pro dobíjení elektromobilu. Nabídka je dostupná na všech trzích s dostupným systémem Volvo On Call a vztahuje se na objednávky zadané od 16. října 2019 do 16. dubna 2020.

 

Zdroje: volvocars.evolvolution.cz, test proběhl ve spolupráci s Volvo Cars Česká republika