Tesla je zřejmě nejrychlejší elektomobil světa. V Německu měla ponížit Porsche

Soutěž o nejrychlejší elektromobil se stala mnohem napínavější, boj mezi dvěma hlavními favority je totiž doslova o prsa.

Tomáš Vondra

19. 9. 2019

Jak se pozná nejrychlejší elektromobil? Mezi experty panuje shoda, že čísla na tachometru jsou v podstatě nic neříkající, rozhoduje praxe. A tou je cíl zajet co nejrychleji okruh na slavné německé dráze Nürburgring. 

V srpnu se tam projel první elektromobil od Porsche, Taycan Turbo, a rovnou ukázal, že německé ruce si umí poradit nejen s klasickými motory, ale také s těmi elektrickými. Vůz tam totiž dokázal zajet kolo v čase 7:42 a zapsat si tak rekord nejrychlejšího čtyřdveřového elektromobilu. Jenže pak se na okruhu objevila Tesla…

Není to zatím oficiální, ale proslýchá se, že model S dokázal kolo ujet v čase 7:23 - což by znamenalo, že rekord Porsche patří do starého železa a že král je mrtev - ať žije král. Pokud se to potvrdí, mohou se fanoušci Elona Muska radovat, dvacet sekund je totiž něco, co se překonává opravdu těžko.

Drby nebo pravda?

Zásadní na tom samozřejmě je, zda je tato informace pravdivá. Pochází ze dvou na sobě nezávislých zdrojů. Prvním je dobře známý německý fotograf a fanoušek motorsportu Stefan Bauldauf, který na Nürburgring fotí často a rád, protože zde probíhají testy většiny německých novinek. Druhým zdrojem jsou němečtí novináři z magazínu Auto Motor und Sport. Oba zdroje sice měřily čas na obyčejných stopkách, ale dospěly ke stejnému času.

Teslu měl řídit Thomas Mutsch, který má s tímto okruhem spoustu zkušeností a drží na něm několik rekordů, pomáhalo mu další dva zkušení závodníci. 

Všechny odborné weby se shodují, že překonat stávající rekord o téměř dvacet sekund je něco naprosto “šíleného” - tento výraz používají i jinak velmi zdrženliví němečtí novináři.

Tento rozdíl vyvolává ale několik otázek - především, jaký typ Tesly tady Muskovi lidé použili? Pokud to měla být klasická sériová Tesla Model S P100D, tak je to téměř neuvěřitelné. Anebo to může znamenat, že rekord zlomila nějaká úplně nová verze Tesly, která by ale ještě ani neměla existovat, například hojně spekulovaná P100D+.  Velkou, a zřejmě zásadní, roli mohou hrát i pneumatiky, podle snímků se zdá, že Tesla používá závodní, zatímco Porsche použilo standardní.

Německým novinářům zástupci Tesly sdělili, že na okruhu stráví ještě několik týdnů a během nich se pokusí o oficiální pokoření rekordu. Máme se na na co těšit!

Zdroj: Auto Moto und Sport, Jalopnik