Adidas chce do roku 2020 používat na své boty pouze plastový odpad

Nejen, že se německému výrobci sportovního vybavení velmi dobře daří ve svém ekologickém tažení, před nedávnem navíc oznámil, že do roku 2020 ve výrobě nahradí všechny nové materiály za plastový nebo jiný odpad.

Patricie Hnátková

20. 8. 2018

Je to jen pár měsíců, kdy zástupci společnosti Adidas oznámili, že v loňském roce celosvětově prodali přes milion párů bot, vyrobených z plastového odpadu. V nabídce mají hned tři takové páry určené na běhání a také boty do města.

5 milionů prodaných párů v roce 2018

Mezi návrháři nechyběl ani poklad Adidasu Stella McCartney a společnost zároveň oznámila, že chce v letošním roce zvýšit prodeje z loňského jednoho milionu na milionů hned pět.

Adidas uvedl, že na jeden pár ekologických bot bylo použito hned deset plastových lahví, od kterých byl vyčištěn oceán. Samozřejmostí je i recyklovaná guma, jež své místo najde na nejnamáhanější části, tedy na podrážkách.

Tenisky z plastového odpadu vznikly ve spolupráci s organizací Parley for the Ocean. Jejím hlavním cílem je bojovat proti zamoření oceánů plasty.

Podle zakladatele organizace Parley for the Ocean je spojení s prestižní oděvní firmou víc než logickým krokem. „Boj proti znečišťování životního prostředí je už mnoho let hlavně o protestech. Jenže protesty nikdy nepřesvědčí všechny obyvatele planety, aby své chování změnili. Móda tuto sílu ale má,” řekl designér, ekologický aktivista a zakladatel Parle for the Ocean Cyrill Gutsch.

Dokáže móda změnit svět?

I proto místo organizace stávek a podepisování petic zapojil skupinu designérů. Ta vyvinula novou a podle recenze v magazínu Business Insider i velmi funkční sportovní botu. Ta nejen velmi dobře vypadá, hlavně je ale vysoce funkční.

„Věřím, že pokud chcete nahradit něco, co komukoliv jakkoliv ubližuje, ale je pohodlné to používat, musíte přijít s něčím lepším,” prohlásil Cyrill Gutsch.

Vedle bot ze spolupráce vzešla i nová technická mikina. Ta je určena jak pro rekreační, tak i profesionální sportovce a její tváří se stali francouzská plavkyně Coralie Balmy a brazilský plavec João de Lucca.

Jestli boty i mikina z recyklovaného plastu změní chování spotřebitelů, zatím jisté není. Od Adidasu jde ale určitě o záslužný krok dobrým směrem.

Zdroj: Business Insider, Magazine Good