Boj o lithiové baterie: Volvo si zajistilo dodávky od předních výrobců

Společnost Volvo Car Group podepsala dlouhodobé smlouvy se společnostmi CATL a LG Chem, které patří k předním výrobcům akumulátorů. Na základě podepsaných dohod by měly zmíněné společnosti zajistit dodávku lithium-iontových akumulátorů v hodnotě několika miliard dolarů, kterými bude v příštím desetiletí vybavena nová generace modelů Volvo a Polestar.

TZ

22. 5. 2019

Konkrétně se smlouvy vztahují na globální dodávku akumulátorů pro všechny modely, které budou postaveny na chystané platformě SPA2 a na stávající platformě CMA. Jedná se o zásadní krok směrem k realizaci ambiciózní elektrifikační strategie automobilky Volvo Cars. 

V roce 2017 se společnost Volvo Cars postavila do čela automobilového průmyslu přijetím závazku, v rámci něhož chtěla, aby byly všechny nové vozy Volvo uvedené na trh od roku 2019 elektrifikované.

Od té doby společnost posílila svou strategii prohlášením, že bude usilovat o to, aby v roce 2025 tvořila 50 % jejího globálního prodeje plně elektrická vozidla.

Ve znamení elektřiny

„Budoucnost automobilky Volvo Cars se ponese ve znamení elektřiny a my jsme se pevně zavázali opustit dosavadní éru spalovacích motorů,“ uvedl Håkan Samuelsson, prezident a generální ředitel společnosti Volvo Cars. „Smlouvy, které jsme dnes uzavřeli se společnostmi CATL a LG Chem, jasně ukazují, jakým způsobem svých ambiciózních elektrifikačních cílů dosáhneme.“ 

Čínská společnost CATL a jihokorejská společnost LG Chem patří mezi renomované výrobce akumulátorů, kteří za sebou mají dlouhou a úspěšnou historii v roli globálních dodavatelů lithium-iontových akumulátorů pro automobilový průmysl. Mimoto samozřejmě splňují striktní požadavky automobilky Volvo Cars s ohledem na technologickou vyspělost, odpovědný dodavatelský řetězec a konkurenceschopné náklady na výrobu modelů Volvo. V Číně bude společnost těžit z výhod velkoodběru akumulátorů v rámci koncernu Geely Group. 

„Na základě dnes podepsané smlouvy jsme si zajistili efektivní zásobování akumulátory v následujícím desetiletí,“ řekla Martina Buchhauser, senior viceprezidentka pro zásobování společnosti Volvo Cars. „Tím, že budeme mít ve všech regionech k dispozici dva dodavatele, zajistíme flexibilitu našeho dodavatelského řetězce, který se bude posouvat dopředu.“ 

První linka už je na cestě 

První montážní linka automobilky Volvo Cars určená pro akumulátory se aktuálně staví v továrně v belgickém Gentu. Linka bude dokončena do konce letošního roku a prvním plně elektrickým vozem Volvo vyrobeným v Gentu bude cenami ověnčené malé SUV XC40. Již nyní se zde vyrábějí plug-in hybridní varianty Volva XC40. 

Kompaktní modulární platforma (CMA), na níž je postaveno současné Volvo XC40, slouží jako základ také pro plně elektrický fastback Polestar 2 a hned pro několik modelů prodávaných společností

LYNK & CO, která v rámci skupiny Geely představuje sesterskou značku automobilky Volvo. Od tohoto roku budou všechny tři modely stavěny na jediné výrobní lince v továrně v čínském Luqiau, kterou provozuje automobilka Volvo. 

Připravovaná platforma SPA2, která představuje další vývojový stupeň vlastní modulární platformy SPA automobilky Volvo, bude uvedena na trh začátkem příštího desetiletí. Architektura SPA je jednou z nejpokročilejších automobilových platforem v automobilovém průmyslu, která v současné době představuje základ pro všechny modely Volvo řady 90 a 60. Prvním modelem postaveným na platformě SPA2 bude příští generace velkého SUV XC90. 

Počátkem letošního roku představila společnost Volvo Cars celou řadu vylepšených a nově vyvinutých elektrických motorizací, které budou dostupné napříč celou modelovou řadou automobilky. Modernizací prošly stávající plug-in hybridní pohonné agregáty T8 a T6 Twin Engine, přičemž je plug-in hybridní varianta nyní dostupná pro všechny současně vyráběné modely. 

Redakční poznámka: Společnosti CATL a LG Chem byly v této tiskové zprávě uvedeny v abecedním pořadí.