Volvo zvládlo snížit své emise a přebytek nabízí dalším automobilkám

Společnost Volvo Cars a přidružená automobilka Polestar mohou potvrdit, že se jim podaří snížit emise CO2 jejich společné flotily pod cílovou hodnotu pro rok 2020 stanovenou Evropskou komisí. To přidává oběma společnostem na důvěryhodnosti v oblasti jejich strategického zaměření na elektrifikaci.

Petra Doležalová

31. 10. 2020

Vzhledem k výsledné emisní rezervě začaly automobilky Volvo Cars a Polestar jako společnost Volvo Car Corporation vyjednávat s koncernem Ford o prodeji emisních povolenek. Na základě systému tzv. sdružovacích dohod zavedeného Evropskou komisí budou švédské automobilky případně jednat o emisních kreditech i s dalšími výrobci automobilů. Příjmy plynoucí z prodeje emisních povolenek budou investovány do projektů zaměřených na nové zelené technologie.

„Budoucnost společnosti Volvo Car Group se ponese ve znamení elektřiny, přičemž naši společnost měníme na základě konkrétních činů,“ uvedl Håkan Samuelsson, generální ředitel společnosti Volvo Car Group. „Když vidím, že s náskokem splňujeme naše cíle na snížení emisí CO2, mám velkou radost. Potvrzuje to, že jsme zvolili správnou strategii jak pro naše podnikání, tak pro celou planetu.“

Společnost Volvo Cars byla první renomovanou automobilkou, která se zavázala ke kompletní elektrifikaci celé své modelové řady, přičemž je zatím jedinou značkou, která nabízí plug-in hybridní variantu pro každý ze svých modelů. Mimoto má automobilka v plánu v následujících letech představit celou řadu plně elektrických modelů. Prvním z nich je Volvo XC40 Recharge, jehož distribuce bude zahájena v další části letošního roku.

V prvních devíti měsících roku 2020 překročil podíl plug-in hybridních vozů Volvo na území Evropy čtvrtinu celkového prodeje tohoto typu vozů. Podle výsledků průzkumu trhu agentury IHS se automobilka Volvo Cars z hlediska prodeje plug-in hybridních vozů stala v daném období nejúspěšnější prémiovou značkou v Evropě. Ambicí společnosti Volvo Cars je dosáhnout do roku 2025 stavu, kdy budou 50 % jejího globálního prodeje tvořit plně elektrická vozidla, zatímco zbytek budou hybridy.

Automobilka Polestar v předchozí části letošního roku zahájila distribuci svého plně elektrického modelu Polestar 2 a velice rychle se zařadila mezi nejvýznamnější elektromobilové značky v Evropě, přičemž hodlá i nadále pokračovat v budování silné pozice na trhu elektrických vozidel.

Elektrifikační strategie společnosti Volvo Cars představuje součást ambiciózního klimatického plánu, na jehož konci se má v roce 2040 automobilka stát klimaticky neutrální společností. Plán se zdaleka nevztahuje jen na řešení emisí ve výfukových plynech prostřednictvím elektrifikace. Automobilka chce prostřednictvím recyklace a opětovného využívání materiálů eliminovat emise uhlíku také v rámci své výrobní sítě, svých širších operací a svého dodavatelského řetězce.

Prvním hmatatelným krokem je v souladu s vizí pro rok 2040 cíl redukovat do roku 2025 uhlíkovou stopu vyprodukovanou v rámci životního cyklu každého z nových vozů Volvo o 40 % ve srovnání s rokem 2018. To zahrnuje také 50% snížení emisí ve výfukových plynech na vůz.

V rámci svého nového zaměření chce automobilka Volvo Cars poskytnout svým zákazníkům svobodný způsob cestování podle vlastních pravidel, ekologicky a bezpečně. Tento cíl se promítá do celé řady obchodních ambicí společnosti: hodlá například do půlky současného desetiletí dosáhnout stavu, kdy budou polovinu jejího ročního objemu prodeje tvořit čistě elektrická vozidla, přičemž chce do té doby navázat pět milionů přímých vztahů se spotřebiteli. Automobilka se zároveň zavázala průběžně snižovat svou uhlíkovou stopu a jejím cílem je stát se do roku 2040 klimaticky neutrální společností.

Zdroj: Volvo Cars

FOTO: Volvo Cars