Co se starými akumulátory elektromobilů? Nissan je využije na veřejné osvětlení!

Co se starými akumulátory elektromobilů? Nissan je využije na veřejné osvětlení!

21. dubna 2018

Elektromobilů Nissan Leaf je už na světě takové množství, že se naskýtá otázka, co s jeho akumulátory, které už nebudou dostačovat provozu. Nissan představil veřejné osvětlení, jež je jimi napájeno.

Ohromné množství elektromobilů, které se ročně vyrobí a hlavně se vyrábět bude, pohání akumulátory. Ty ale doslouží ve chvíli, kdy jejich kapacita spadne pod 80 % své původní hodnoty. Co s nimi? Přece nejsou na odepsání.

Úsporné lampy pomůžou v oblastech postižených tsunami

A tak Nissan ve spolupráci s 4R Energy Corporation navrhl nové veřejné osvětlení, jež nepotřebuje dráty ani zásuvky a přece bude fungovat. Využije totiž solární energii a právě akumulátory z elektromobilů.

Kapacita těchto akumulátorů bude dostatečná na dlouhodobé svícení a i životnost nabití (kolem 8000 nabíjecích cyklů) zaručí, že lampa bude svítit víc než 20 let. Samozřejmostí je osazení LED diodami s vysokou životnost, a přitom i nízkou spotřebu energie.

Veřejné osvětlení z vysloužilých akumulátorů elektromobilů Nissan.Veřejné osvětlení z vysloužilých akumulátorů elektromobilů Nissan.

Nissan chce nejdříve použít lampy pro místa, co v roce 2011 zasáhla vlna tsunami a doteď mají problém s elektřinou. Tímto se vyřeší. Akumulátorům se dá nový smysl a svět bude svítit i na těch nejnepravděpodobnějších místech.

Kde budou staré akumulátory také sloužit?

Ovšem je třeba zdůraznit, že tyto akumulátory se nemusí využívat jen v lampách. Například ve Francii koupil koncern Renault-Nissan podíl ve startupu, který ze starých akumulátorů dělá domácí zásobárny energie pro solární elektrárny.

Vysloužilé akumulátory elektromobilů můžou sloužit dál.Vysloužilé akumulátory elektromobilů můžou sloužit dál.

Akumulátory také používá japonská správa železnic, když na odlehlých místech zvedají závory. Je drtivě levnější zařídit jednu nabíjecí stanici a tři automobily s obsluhou, která každý týden rozveze po přejezdech nabité akumulátory, zkontroluje celé zařízení a provede i údržbu vybitých akumulátorů, než kdyby do daných míst musel přivádět elektrickou energii podzemními kabely.